Dan sesungguhnya telah Kami berikan hikmat kepada Luqman, iaitu: "Bersyukurlah kepada Allah. Dan barangsiapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri, dan barangsiapa yang tidak bersyukur, maka sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Terpuji." Surah Luqman:12

Friday, March 5, 2010

Dekat


Andai kau tahu betapa hati ini terluka
Luka yang tidak pernah ku rasai
Mencuba untuk menghadapinya
Tapi diri terlalu lemah untuk berdepan dengannya
Diri yang kononnya merasa kuat tetapi lemah

Aku tidak bermaksud untuk menyakitimu
Aku tidak mahu kau bersedih di atas kesedihanku
Aku perlukan masa untuk itu
Untuk berani berdepan dengan ketakutan
Ketakutan untuk meluahkan isi hati

Aku tidak mahu menjadi seperti rumah
Yang pintunya tidak pernah dibuka untuk sesiapa
Aku mahu menjadi rumah yang sentiasa dibuka
Dibuka pintunya untuk menerima kehadiran
Kehadiran seseorang yang tidak dapat dinafikan ketulusan hatinya
Hatinya yang penuh dengan kasih sayang
Yang hati itu akan sakit jika kasih dan sayangnya tidak diberi kepada orang yang disayanginya

Hati ini hanya untuk mereka yang hatinya penuh dengan kasih sayang
Bukan untuk hati yang penuh dengan hasad dengki
Yang tidak tahu makna kasih
Yang tidak tahu makna sayang


Sesungguhnya aku baru sahaja melepasi satu tembok
Yang sangat sukar untuk dilepasi
Yang didepannya menanti tembok-tembok yang banyak
Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi tembok-tembok itu
Dan aku mahu melepasi tembok-tembok itu bersamamu
Semoga semua ini mendapat redhaNya

FF. Friendship Fillah

Pautan berkaitan: Jauh

2 comments:

Sayang nti fillah...jangan sedih sorang2 da...
 
Sayang nti fillah..jangan sedih juga kalau ana dah xde T__T
 

Post a Comment