Dan sesungguhnya telah Kami berikan hikmat kepada Luqman, iaitu: "Bersyukurlah kepada Allah. Dan barangsiapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri, dan barangsiapa yang tidak bersyukur, maka sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Terpuji." Surah Luqman:12

Saturday, March 13, 2010

Antara Dua Hati


Tok. Tok. Tok. "Assalamualaikum." Pintu bilikku diketuk beserta ucapan salam kedengaran. Aku dan 'Nti' segera menjawab salam tersebut. Lama juga aku menunggu 'tetamu' itu untuk masuk.. Dan akhirnya, 'You' rupanya.

Aku mula berbual dengan 'You' yang sudah lama tidak ku jumpa wajah manis itu. Permulaan perbualan agak kekok mungkin sebab lama tidak berjumpa. Walau bagaimanapun kemesraan tidak sedikit berkurang. Tetapi ada satu rasa, rasa yang sukar diungkap. Perasaan berada bersama Nti dan You pada masa yang sama, membuatkan aku berasa kekok.

Alangkah sukarnya untuk menjaga hati. Hati yang kedua-duanya aku sayang. Perlukah untuk menjaga hati? Kalau kedua-duanya menerima kasih sayang yang sama mungkin tidak akan ada rasa ganjil ini. Ya Allah, alangkah sukarnya berlaku adil. Maaf ku pinta kepada You di atas kekhilafan diri ini mengabaikan hubungan manusia yang telah lama terbina.

Kehadiran mereka dalam hidupku banyak membahagiakan hati ini Ya Allah. Syukur atas nikmat kasih dan sayang ini. Ya Allah, semoga kasihku kepada 'Nti' dan 'You' mendapat keredhaanMu Ya Allah. Amin..

Nti

You

FF. Friendship Fillah

4 comments:

Termenangis 3 titik lepas baca ni..
 
sayang kamu semua kerana ALLAH....=)
 
Anis> 3 titik je? ;p
 
Sunah> Sayang kamu semua juga kerana Allah :D
 

Post a Comment