Dan sesungguhnya telah Kami berikan hikmat kepada Luqman, iaitu: "Bersyukurlah kepada Allah. Dan barangsiapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri, dan barangsiapa yang tidak bersyukur, maka sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Terpuji." Surah Luqman:12

Wednesday, March 2, 2011

Saya MC Harini

Assalamualaikum.

Sakit itu nikmat~

Saya MC harini.
Dari hari Sabtu, Ahad, Isnin migraine,
Ubat pulak habis.


 Isnin, pagi
Jumpa Dr. H***,
Hasilnya dapatla  3 jenis ubat,
termasuklah ubat migraine.

Selasa, tengahari
Selepas makan ubat migraine, ubat saraf dan tahan sakit,
akhirnya rasa macam nak pengsan, 
kepala rasa berat, pusing semacam,
dan lunch time haritu saya gunakan untuk tidur,
mulanya memang susah nak tidur,
tapi alhamdulillah dapat juga tidur walaupun sekejap.

Rabu, pagi
Kepala rasa pusing, tekak dah mula merah,
dan mengambil keputusan untuk ke klinik.
Dr. yang sedang bertugas, Dr.Z.
Saya ceritakan masalah dari Sabtu sampai yang paling latest, pagi tadi.

Dr. Z: Dr. ni asyik bagi ubat je, 
saya ambil darah sikit harini ye..
Saya: Okay Dr.
Dr.Z: Orang selalu salah tafsirkan migraine, tapi takpe, 
kita tengok keputusan darah nanti.
(Sambil mengambil darah)
Saya: That's scary.

Dr. Z: Darah awak ni pekat sangatla, not really good.
Saya: Really? Any assumptions?
Dr. Z: Takpe, kita tengok result nanti ye.. 
Ni bottle, bolehkan? 
(Urine test?)

Now
Worried.

Allah, moga keputusan darah itu keputusan yang menggembirakan.
Amin~

3 comments:

dear,,

pliz do take gud care of urself neh..

moga yg terbaik utk kite sume..
 
sure bunda..
i miss you a lot..
do pray for me ya~
you too,
jaga diri okay..
:)
 
kakak comel,sila jaga diri bebaek...
bila akak sakit,sila senyum secomel yg mgkin ok.. ^_____^
 

Post a Comment