Dan sesungguhnya telah Kami berikan hikmat kepada Luqman, iaitu: "Bersyukurlah kepada Allah. Dan barangsiapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri, dan barangsiapa yang tidak bersyukur, maka sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Terpuji." Surah Luqman:12

Tuesday, March 15, 2011

Dah suka! Nak buat macam mana?

Assalamualaikum.

"Nak jugak rasa caldina orang tu!" senior tech.

"Tak nakla beli caldina, takut saya berlagak nanti." kataku sambil tersenyum.

Siapa yang biasa dengan saya mungkin dah bosan bila saya bercakap tentang caldina.

"Caldina. Caldina. Caldina. Erm.. Bosan~"

"Caldina lagi, takde kereta lain ke?" 


Kepada Encik/ Puan/ Cik:
Saya minta maaf sangat.
Saya memang suka caldina!!
Dah suka! Nak buat macam mana?

Saya tak tahu nak explain macam mana.
Kalau agak-agak dah tak tahan,
harap-harap sanggup juga la ye melayan karenah saya.. =)

Tak tahulah apa yang cantik sangat caldina tu mungkin,

1 Lampu belakangnya yang garang

2 Bentuknya yang lowered


Ramai jugak yang tidak bersetuju dengan saya kalau benar saya nak memiliki caldina disebabkan

1 Kereta recon

2 Harganya yang tersangat mahal dan tak berbaloi
(kalau compare dengan kereta lain mungkin boleh dapat mpv)




Tapi saya memang dah suka. Tak boleh buat apa.
(Itu je la alasan yang saya selalu guna ;p)

Tapi kadang-kadang takut untuk bermewah-mewah,
takut timbul perasaan riak/ sombong dan segala perasaan yang tak baik.
Mungkin tak perasan semua tu,
tapi kalau dah dapat,
Boleh fikir sendiri kot..

Jom sama-sama doa..
Jika Allah beri kesenangan/ kemewahan dunia kepada kita,
Moga kita tidak lalai/ leka,
Amin..

Kadang-kadang cukuplah untuk melihat sesuatu yang cantik tanpa memilikinya.
(suka sangat phrase ni)

Apa pun, kepada semua pemilik caldina dan yang bercita-cita untuk memiliki caldina,
Tahniah!
Selamat memiliki caldina yang cantik tu!~
Dan semoga kereta tu dapat menyumbang untuk Islam.



=D

3 comments:

besh...!
 
ououououou~~~ nice~~~~ hahaha~ tapi tak terpikat, ok? :p
 
Zaleha: best2!!~ :)

Nti: Tak terpikat xpe.. Selera masing2~ ;p
 

Post a Comment